ویدیوهای کارکرد دستگاه ها
1400/07/07
نمایشگاه ایران بیوتی
حضور شرکت بهره ور ماشین البرز در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، سلولزی و ماشین آلات وابسته
1400/07/07

دستگاهی برای پر کردن مایعات رقیق و غلیظ درون ظروفانواع دستگاههای پرکن

 

  • دستگاههای پرکن مایعات

این دستگاهها معمولا در صنایع غذایی،  نوشیدنی، بهداشتی و دارویی مورد استفاده قرار میگیرند. آنها مقادیر دقیقی از محصولاتی را که به شکل مایع هستند، در درون ظروف مختلف مثل بطری، جعبه، قوطی یا فنجان پر می کنند. این نوع دستگاهها می توانند برای تولید محدوده وسیعی از مایعات از جمله آب، انواع نوشابه ها، شربتها، عسل، کرمها، روغنها، سسها و … مورد استفاده قرار گیرند. همچنین می توان آنها را برای انواع شامپوها، شوینده ها، محلولهای ضدعفونی کننده، لوسیونها و …بکار برد. انواع مختلف دستگاههای پرکن مایعات عبارتند از:

  • دستگاههای پرکن دستی مایعات: این نوع دستگاهها ساده بوده برقی نیستند و در مقایسه با پرکردن محصولات توسط دست، به افزایش دقت و سرعت خروجی کمک می کنند. این نوع دستگاهها برای آزمایشگاهها یا خطوط تولید با مقیاس کم مناسب می باشند.
  • دستگاههای پرکن نیمه اتوماتیک مایعات: این نوع دستگاهها عمدتا از سرنگ، پیستون یا نازل برای اطمینان از به صفر رساندن ریزش استفاده می کنند. این نوع دستگاهها می توانند برای پر کردن انواع مایعات از جمله شوینده ها و محصولات دارویی مورد استفاده قرار گیرند.
  • دستگاههای پرکن تمام اتوماتیک مایعات: از آنجاییکه این دستگاهها سرعت بالا داشته و تولیدهایی با مقیاس بزرگ را پشتیبانی می نمایند، انتخاب مناسبی برای کارخانجات بزرگ می باشند. این دستگاهها عمدتا برای پر کردن مایعات با هر ویسکوزیته مناسب میباشند.
  • دستگاههای پرکن خطی مایعات: این نوع دستگاهها مایعات رقیق و مایعات غلیظ را در داخل ظروفی که بر روی یک خط مستقیم در طول یک کانوایر چیده شده اند، پر می کنند. این نوع دستگاهها مناسب خطوط تولید لبنیات، محصولات غذایی و محصولات آرایشی می باشند.
  • دستگاههای پرکن دورانی مایعات: این نوع دستگاهها، ظروف خالی را در ایستگاههای دورانی مختلف حرکت می دهند که هر کدام از این ایستگاهها عملکرد خاصی مثل پر کردن، آب بندی (seal) کردن یا دربندی ظرف را انجام می دهند. این نوع دستگاههای پرکن عمدتا در صنایع نوشابه سازی، محصولات غذایی یا محصولات مراقبت از خود به کار می روند.
  • دستگاههای پرکن پیستونی مایعات: این نوع دستگاه پرکن مایع می تواند به دقت محصولات را درون ظروف بریزد و عمدتا برای پر کردن در خطوط تولیدی که با یک دستگاه پرکن انواع مواد مشابه مثل انواع محصولات آرایشی، صابون مایع و همچنین انواع سسهای غذایی تولید میشوند، به کار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *